Studier

Phu så trött man är, blev inte mycket sömn. Åskande som bara den igår kväll/natt. Kunde inte somna från de hade slutat. Hatar åska. 
Förstår inte att både F & Dominic kunde sova under tiden. Var inga dåliga knallar. 

Lugn dag på schemat, som vanligt eftersom jag bara får ta det lugnt. 
Ska hämta Dominic kl 14 på dagis. Tills dess kollar jag lite på utbildningar. Ska boka tid till studievägledning på Lunds universitet. 
Vill börja plugga på hel tid våren 2015. Så kan vara bra att höra vilken ämnen som fattas, så man hinner läsa till dem innan dess. 
Målet är barnmorska, så måste först läsa sjuksköterska programmet, sen jobba ett år innan jag får söka till barnmorskeprogrammet. Så ca 5 år tar de innan jag är helt färdig utbildad. Låter som väldigt lång Tid, men tyvärr så är alla heltäckande utbildningar lika långa. 
Plugga med barn är inga problem alla fall. Klarade gymnasiet med bra betyg när jag hade Dominic. Även om de är skillnad på utbildning & utbildning. Så är inställningen det viktigaste :) 
Skönaste är att man slipper ta CSN lån. Utan vi klarar oss en då. Vilket är skönt att veta. Tycker annars CSN lån är det bästa av alla lån eftersom de är en yrkes investering. Men har man chans att slippa är det stort plus. 

Nu blir det att göra mig en kopp te. Har halsbränna delux, & haft sen igår kväll. Får lista ut något som lindrar den. 
Ska klura ut vad vi ska ha till lunch & middag i dag också. 
Några tips? 

Så sugen på förra årets höst latte, från Starbucks.
Apple crumble latte. Yumi! 






Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: