diagnos

ni flesta av mina läsare vet om att jag har haft problem med ryggen/benen sen i augusti. och min läkare inte varit den bästa att få tag i. men jag gjorde en magnetröntgen (tjatade mig till den) i vintras, då jag fick veta att dom inte kunde hitta något. men nu helt plötsligt fick jag hem ett brev där en annan läkare kollat på min röntgen och jag har nu fått diagnosen att jag har vänsterkonvex skolios i nedredelen av ländryggen. ( betyder att en del av ryggen är sne, och ett litet lutande bäcken. ) har fått läsa mig till vad det är genom google, då de inte står så mycket i mitt brev. hur mycket detta kommer påverka mig är olika, men risken finns att det kommer påverka mitt arbete. i värsta fall blir man stel opererad.

jag ska ringa min sjukgymnast i dag, för det stod att jag måste ta kontakt med honom, och få ett invudellt träningsprogram för detta.
så när dom har telefon tid vid 11 tänkte jag ringa ditt och boka tid. har även bokat en telefon tid till en sjuksköterska på mitt sjukhus vid 11:50 så ska fråga lite mer vad detta inebär med skolios.

på ett sätt känns det skönt att fått veta vad de är som gör att jag har så ont, men sen blir man alltid lite rädd när man får en diagnos.
så känns skönt att ha familj & vänner som stöttar en.




Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: