Recipes

Här är receptet på den goda pasta soppan jag gjorde här om dagen.
Fick frågan om jag kunde lägga ut receptet & Självklart kan jag det, improviserade mest så skriver upp vad jag använde. Så hoppas ni får lika god lunch/middag som vi fick :)

1 Gul lök
1 klyfta vitlök
2 Morötter
1 Palsternacka
En halv halva av rotselliri
8 Dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
1 burk Dolmio pastasås classico
1 1/2 dl Cream Frech
Ca 5 dl pasta
Bröd som tillbehör
Salt & peppar krydda efter eget tycke.

Väldigt enkel soppa att göra.
Börja med att fräsa löken,
Blanda i vatten & buljongen, låt koka en liten stund så buljongen löser upp sig.
Efter det ska dem lagom stora hackade bitarna av morötterna, palsternackan, rotsellerin & pasta såsen i. Låt koka till rotfrukterna nästan blivit helt mjuka.
Pressa sedan i vitlöken, crème frechen & pastan. Låt koka tills pastan är klar krydda under tiden efter eget tycke.

Smaklig måltid.

Ni får gärna dela med er om vad ni tyckte om ni provar på den. Nyfiken!








Kommentarer
Lina

Tack så mycket! :)

Lina

Har gjort detta recept två gånger nu, är tredje ikväll. Haha! SÅÅÅ gott, så tack så mycket för en ny favoritsoppa :D

Svar: Tack. Kul att någon mer har nytta av recepten:)
Jennii




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: