Nästan halvvägs

Nu går vi in vecka 17. Tiden går snabbt. men inte tillräkligt snabbt för oss ;)

Inte långt tills vi gått halvvägs av graviditeten, men det vi räknar ner till nu är 
rutin ultraljudet den 26 aug - längtar efter att få se den lill* igen. & veta vilket datum den beräknas att komma.
Just nu vet vi bara på ett litet hum, eftersom dem inte kunde räkna ut så noga sist vi var på ultraljud. 
Sen får vi förhoppningsvis veta om vi väntar en flicka eller pojke.
Namn är redan bestämt :*
 
 
Nu i vecka 17 mår jag så här:
 
  • illamånde på morgonen - får jag inte frukost direkt när jag vaknar så förstörs hela dagen av illa måendet.
  • trötthet/huvudvärk av & till
  • halsbräna på kvällen
  • känner små små sparkar i mellan åt :), inte så ofta än tyvärr
  •  fortfarande platt mage, pytte kula på kvällen när man precis ätit men ingen "gravidmage" gissar att den dycker upp lite smått i vecka 20-22 som förra graviditeten. 
  • blir lite lättare irriterad ibland, oftast om man mår illa. 
  • annars i övrigt känner jag mig lite bättre än i början av graviditen :)
  • både barn & fästman pratar med magen nästan varje dag. super mysigt!
 
 
Detta händer i vecka 17:
 

Bebis

11 till 12 cm lång och väger 100 g. Bebisen är lika stor som en kupad hand. Bebisen samlar på sig fett, viktigt för att kunna hålla värmen efter födseln och lagrar näring.

Du

Viktökning 2,5 till 4,5 kg, mer eller mindre. Livmodern har en ovalform. Du kanske är hungrigare än vanligt, ät när du är hungrig men tänk på vad du stoppar i dig.

 


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: