Mitt liv som ung mamma.

 
Fick en fråga hur mitt liv som ung mamma har varit,
tänkte försöka sammanfatta lite kort.
 
Dominic var oplanerad som de flesta säkert vet, men han blev till på samma vis som alla andra barn blir till. blommor och bin
 
Jag var 17 år när jag fick veta att jag väntade Dominic. Han föddes några dagar innan jag fyllde 18 år. Jag han gå klart 1:an i gymnasiet undertiden  jag var gravid. Sen var Jag var hemma ett år och var mamma ledig som de flesta mammor. Bodde hos min mamma 2 år med Dominic, efter ett år ledigt började jag 2:an på gymnasiet gick klart 3:an och tog studenten förra året. För mig var det inga problem alls med att plugga samtidigt, gick ut med snittbetyg VG riktigt nöjd över mig själv. 
 
jag har mött många fördomar om att vara ung, men jag har också visat många att jag hade rätt som sa att jag skulle klara de att få barn tidigt.  För mig har valet alltid varit självklart att Dominic är de bästa som hänt mig. Och därför aldrig känt jag förlorat någon tid som tonåring , för mig är det tvärtom när jag inte har Dominic, brukar jag själv undra vad man sysselsätter sig med utan barn. 
 
Har nog även testa på dem flesta versioner av att vara mamma, haft kärnfamiljen ett kort Tag, varit helt själv med Dominic ett tag, och som de är nu är det varannan helg, Och snart är det varannan vecka vilket jag är glad för Dominics skull att han kan ha bra kontakt med sin pappa. ( jobbigare för mitt ego som gärna vill ha mer tid med
Min son, men man offrar mycket för sina barn) 
 
Nu jobbar jag 75% som säljare, planen är att börja plugga till våren för att bli inredare
( man kan följa drömmar även när man har barn, bara en själv som sätter stop på dem
och ingen annan) just nu Bor jag i egen lägenhet med min son. Pendlar  1 och halv timme morgon kväll för att lämna min son på dagis så han ska ha chans att få en jämn kontakt
Med sin pappa som Dominic har med mig. Har alltid varit viktigt för mig. barnen kommer alltid först. 
 
Men Man växer sig in i rollen som
Förälder vare sig man är ung eller gammal, så klart innebär de uppoffringar vad man än är, men behöver inte vara negativt för det. Man kan alltid vända de åt det positiva hållet
 
 
 
 

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: