Sjukvård

Sjuk,sjuk,sjuk är förtillfället vad jag har blivit ät jätte förkyld omt i huvudet och slö i hela kroppen:/ och nu är ju även dominic oxå sjuk han har fått feber idag så hoppas det går över till i morgon.

nu är dom flesta nyfikna på hur det går med dominics mage ni som följt bloggen och läst om problemen vi haft med sjukvården.. igår fick vi Äntligen en tid på vårdcentralen här i malmö! när vi kom in ditt mötes vi av en trevlig doktor och vi förklarade hur det låg till. och ja förklarade han kollade hjärtat och dom vanliga rutinerna sedan sa han bara "klart vi ska kolla upp detta, jag skickar en remiss till barnakuten" yes äntligen böjade det hända saker. min mamma var med så vi gick först hem om och fika och sen åkte vi in till akuten och tur var väl det att vi åt innan vi var ju inne på akuten länge sen..
när vi kom in väntade vi ett bra tag på att få möta en doktor men till slut fick vi träffa en. jag presenterade mig som dominics mamma och hon kollade på dominic sen på min mamma och sen på mig igen och sen presenterade sig mamma och doktorn frågade "jaha och vad är du då" mamma sa så klart mormor och doktorn kollade snet igen på dominic tror inte riktigt hon var berädd på det^^

men sen alla fall första frågan vi fick var " jaha hur kommer det sig att ni inte kommit in och sökt tigare än efter 4 veckor" och förklarade ju då att ja hade sökt flera gånger men inte fått hjälp och hon tyckte ju att det skulle utredas så tog massa blodprov och kisse prover. dominic var jätte duktigt men väldigt trött och blev efter ett tag väldigt rastlös:P vi ska in på måndag igen med ett bajsprov så dom kan anelysera det dom ska kolla om han är laktos eller gluten eller om han har något annat fel eller sjukdom dom skulle kolla en hel del :) men får inte provsvaraen från nästa vecka på fredag så får vänta ett tag till tyvär men hoppas det visar något nu så vi kan få veta hur vi kan få honom bra igen :)



sen var även veronica och fredde här på tacos vi kollade på idol och hade allmänt trevligt :)

och idag (lördag) så har vi varit iväg och köpt skor till mg äntligen behövde är riktigt nöjd:D sen blev det hemmagjord pizza :) och nu blir det soffmys med alla sjuklingar :)


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: